Reklama – súčasť dnešnej doby, alebo nevyhnutné zlo?
- Téma:
- Miesto konania: Europa Shopping Centre
- Prezentuje: UMB v Banskej Bystrici, Pedagogická f. KEOV
- Prednášajúci:Eva Poláková, Dr. prof. PhD.
- Dátum a čas začiatku: 26. 09. 2014 12:00
- Poznámka: Kinosála B
Informácie
Profil prednášajúceho:
Prof. E. Poláková sa dlhodobo zaoberá vzťahom vzdelávacích technológií a médií vo vzdelávaní, špecializuje sa najmä na etické aspekty mediálnej komunikácie a výskum vplyvu médií na vytváranie stereotypov, a spoločenských aspektov elektronickej komunikácie. ( K prezentovanej téme boli vydané publikácie: Poláková-Masaryková: Etika mediálnej komunikácie v on-line prostredí, 2011. Poláková et.al.: Internetová komunikácia, príležitosti a riziká, 2013. Bola hlavným riešiteľom a spolu riešiteľom viac ako 10-tich výskumných úloh a ďalších nevýskumných projektov doma i v zahraničí. Pravidelne prednáša na pozvanie v zahraničí, najmä na UNI v Sibiu (RO), v Poľsku a v SRN – Uni Paderborn, AIS San Marino. Je autorkou, spoluautorkou 12 monografií, editorkou a spoluautorkou viacerých knižných publikácií a cca 160 odborných článkov a štúdií.
http://www.pdf.umb.sk/evpolakova/
Obsah prednášky:
Môže byť účinná reklama založená iba na pozitívnych motívoch, alebo aj na kontroverznosti a šoku? Pozrieme si niekoľko reklám – kontroverzných, neetických, ale aj takých, ktoré sú v súlade s etickým kódexom reklamnej praxe a budeme diskutovať o hraniciach slušnosti, dobrého vkusu a spoločenskej zodpovednosti zadávateľov a tvorcov reklám vzhľadom na aktuálnu morálku v spoločnosti. Osobitnou kategóriou sú sociálne reklamy, ktoré síce upriamujú pozornosť na nejaký sociálny problém, či spoločenský jav, ale zároveň tiež môžu príjemcov šokovať až tak, že sú odmietnuté.